مراحل تولید

مراحل تولید در سامان دژ

تیم سامان دژ با بیش از دو دهه تجربه در صنعت ساخت‌وساز، به ارائه راهکارهای نوآورانه و مطمئن در ساخت اسکلت سازه‌های فولادی و بتنی متعهد می‌باشد. مراحل تولید در شرکت به شرح ذیل می‌باشد.

1. عقد قرار داد

در این مرحله از کار با توجه به شرایط مشتری و همچنین مقررات و چهاچوب شرکت و مشاوره های بخش حقوقی واحد فروش اقدام به عقد قرارداد مینماید.

2. تهیه نقشه های کارگاهی

در این مرحله دفتر فنی شرکت سامان دژ پارس با تکیه بر توان فنی بالا و نرم افزارهای به روز اقدام به تهیه نقشه کارگاهی و تهیه مدل سه بعدی و کنترل خطاهای پیش از اجرا نموده و بعد از مطمئن شدن از قابلیت اجرای نقشه ها و چک نهائی نقشه ها را جهت ساخت به کارخانه ارسال مینماید.

3. تهیه نقشه های برش و چک لیستهای تولید

در این مرحله تیم فنی مهندسی مستقر در کارخانه اقدام به تهیه نقشه های برش با استفاده از به روزترین نرم افزارهای روز دنیا جهت کنترل ضایعات نموده و بر اساس تجارب و سوابق پروژه های قبلی اقدام به تهیه مدارک و چکلیستهای تولید می نماید.

4. برشکاری

در این مرحله بر اساس نقشه های برش تهیه شده توسط تیم فنی و همچنین با توجه به ضخامت ورقها و رواداری آئین نامه ها یکی از روشهای برش سرد یا گرم را برای هر قطعه اجرا و همچنین برای قطعات شکل دار خاص از تجهیزات CNC استفاده مینماید.

5. مونتاژ اولیه

در این مرحله بر اساس نقشه های کارگاهی و همچنین چک لیستهای موجود تیم تولید اقدام به مونتاژ اولیه قطعات به تفکیک ستون و تیر اصلی و قطعات فرعی مینماید.

6. جوش اولیه

پس از مونتاژ اولیه قطعات و تایید واحد کنترل کیفیت و اخذ مجوز جوش قطعات به بخش جوش اولیه ارسال و در این مرحله جوشهای طولی قطعات به یکی از روشهای SMAW یا GMAW انجام خواهد شد.

7. مونتاژ نهائی (تکمیلکاری)

در این مرحله قطعات الحاقی مانند انواع اتصالات و اجزا تکمیلی به قطعات اصلی اضافه و به مرحله بعد ارسال میگردد.

8. جوش نهایی

پس از مونتاژ تکمیلی و تاییید قطعه و صدور مجوز جوش نهایی در این بخش از تولید قطعات به روش GMAW در وضعیتهای مختلف از جمله horizental(2G) جوشکاری میگردد.

9. تمیزکاری

در این مرحله اجزا ء مازاد مانند قید ها یا انواع اتصالات موقت یا خال جوشهائی که برای نگهداری قطعات قبل از جوش نهائی ایجاد شده بود برداشته و قطعات آماده بازرسی نهائی و رفع عیب شده و پس از رفع عیوب احتمالی به مرحله بعد منتقل میگردد.

10. سندبلاست

در این مرحله با توجه به استاندارد مورد نیاز پروژه قطعات به وسیله روش بلاستینگ آماده پاشش رنگ می گردد.

11. رنگ آمیزی

پس از اجرای بلاستینگ و تایید واحد کنترل کیفیت جهت رنگ آمیزی قطعات در این مرحله بر اساس مشخصات تعریف شده پروژه قطعات رنگ آمیزی شده و آماده بسته بندی میگردد.

12. بسته بندی، بارگیری و ارسال

با توجه به نوع رنگ قطعات ، استاندارد مورد نیاز پروژه و همچنین مسافت ارسال قطعه فرایند بسته بندی در این مرحله انجام و قطعات پس از اخذ تاییدیه از نهائی از واحد کنترل کیفیت و بازرس مستقر پروژه قطعات بارگیری و آماده حمل گردیده و به محل پروژه ارسال میگردند.

13. برنامه ریزی و کنترل پروژه

واحد برنامه ریزی و کنترل پروژه با توجه به نیاز پروژه و زمانبندی اجرای قرارداد نسبت به تهیه برنامه زمانبندی ساخت و حمل و نصب پروژه اقدام و منابع مورد نیاز پروژه از جمله مواد ، نیروی انسانی و ماشین آلات مورد نیاز پروژه را بررسی و در دستور کار واحدهای ذینفع قرار میدهد.

14. بازرسی حین فرآیند

در تمامی مراحل کار تیم مجرب مهندسان کنترل کیفیت شرکت سامان دژ پارس با استفاده از ابزار بازرسی و همچنین استانداردهای پروژه اقدام به بازرسی و کنترل کیفی قطعات نموده و مجوز ارسال هر قطعه به مرحله بعد را صادر مینمایند.

15. نصب

قطعات ارسال شده به محل پروژه بر اساس نقشه های اجرائی و همچنین مشخصات فنی پروژه توسط تیم مجرب نصب و زیر نظر مهندسان کارآزموده شرکت نصب میگردد.